S
    Hej, hur mycket antal elever ska det vara för att få in ett annat språk på gymnasium?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Om inte lärare finns som kan undervisa, går det inte att starta undervisning i språk....

    Reglerna säger att gymnasieskola måste erbjuda franska, spanska och tyska och det både som nybörjarspråk och som fortsättningsspråk, och även om bara en elev vill läsa ett av de tre språken, måste hen få göra det. Men hur ska det gå praktiskt sett? ... Om inte någon lärare finns som kan språket ? Det är tyvärr lärarbrist och rektor kan ej "trolla fram en lärare"...:(

    Studie- och yrkesvägledare