isak
    Hej!

    Jag går i åk 3 och undrar om det finns någon möjlighet att hamna i både BI och BII när man söker till högskola HT17?
    På min skola kan man tydligen endast göra konkurrensprövning i augusti vilket som jag förstått det är försent för att kunna hamna i BII.

    1 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej Isak,

    det är inte möjligt att prövas i BII, kompletteringsgruppen - när man som elev i åk3 på gymnasiet, söker till en högskoleutbildning till nästkommande höstterminen; detta pga komplettera får man som tidigast göra när man är klar med gymnasiet och man är klar när man får sitt examensbevis. Sista dag att ladda upp kompletteringar är i år 21 juni 2017 och jag anser det praktikst icke-genomförbart att kunna få nya betyg efter datumet för examensbeviset och den 21 juni. Det är inte heller meningen att man ska direkt efter gymnasiet kunna prövas i kompletteringsgruppen.

    Hälsningar

    Peter syv