Sara
    Hej SYV! Jag tänkte börja på Komvux till våren. Dock skulle jag vilja göra en personlig studieplan innan jag börjar söka kurser. Jag undrade om det går att boka möte med en studievägledare på Komvux?

    Vänliga hälsningar, Sabbi

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Sabbi!

    Vilken kommun är du folkbokförd i?

    Varje kommun ansvarar sjäIva för sin egen komvux. Allt som oftast finns det möjlighet att boka tid med SYV på komvux. Se på din kommuns hemsida eller ring växel och fråga vad tel.nummer till komvux i din kommun är. Du kan ringa eIIer eposta komvux i din kommun och fråga om det är möjIigt att boka tid för pIanering av studier och hur man gör det i så fall.

    Ofta finns det drop-in tider på Komvux, då man kan komma utan att på förhand ha bokat tid. Men det kan många ggr vara bättre att på förhand boka tid - då slipper man vänta i kön + att du får då mer tid med SYV att pIanera dina studier.

    Hoppas mitt svar blir till hjälp för dig!

    ANNA