Klara
    Jag pluggar a levels i England. Jag undrar om AS level Physics motsvara fysik 2 eller om A level fysik motsvara fysik 2. Om jag bara läser AS Physics, får jag behörighet till utbildningar i Sverige som kräver fysik 2?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Du får gärna ställa din fråga till Anragning.se som tar hand om antagning till högskoleutbildningar i Sverige - för att du ska få 100% rätt svar; det är ju den bedömning som Antagning.se kommer att göra om din behörighet, som kommer att gälla, oavsett vad alla andra säger!

    Studie- och yrkesvägledare
    • : Jag försökte fråga(email) och de svarade att jag måste ha en ansökan för att kunna veta om jag har behörighet?
    • Milla : Det är ju antagning.se som gör bedömning i detta fallet... de borde kunna svara! Men testa också direkt kontakta Antagningsgruppen på just de lärosätena där du vill läsa sen. Varje lärosäte (högskola/universitet) i Sverige kan ibland göra avvikande bedömning ... inom vissa ramar har de handlingsfrihet ... men läs annars så mycket inom de aktuella ämnena som du kan! Det är inte fel att ha mer kunskap! Det är inte farligt att i detta fallet bli överkvalificerad!;)