Rebecka
    Hej!

    Jag funderar på att söka till läkarlinjen i Danmark. Jag läste på någon sida att man får multiplicera sitt svenska betyg (utan meritpoäng) med 1.08 om man söker 2 år från det att man tagit studenten, men har inte hittat någon säker källa till detta. Vet du om det stämmer?

    Tack på förhand,
    Rebecka

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Rebecka!

    Dessvärre har vi inte detaljkunskap om studier i andra länder. Det jag kan hjälpa dig med är att hänvisa till den här sidan där allmän info finns + länkar till pålitliga hemsidor som rekommenderas av det svenska UHR (universitets- och högskolerådet).

    Du kan också kontakta EURES-rådgivare, experter på Danmark, se kontaktuppgifterna nedan:

    Stein-Erik Linna

    Danmark , Nordjylland

    +45 41226012

    [email protected]

    Kontakspråk: danska (da), engelska (en), tyska (de), norska (no), Svenska (sv)

    och

    Peter Nordahl

    Danmark , Københavns omegn

    +00000 45 72223326

    [email protected]

    Kontakspråk: engelska (en), Svenska (sv)

    Vänliga hälsningar

    Julia Syv