Hej Sayed,
    sista dag att göra Ansökan till höstterminen 2018 är 16 april. t o m den dagen kan man göra vilka ändringar som helst och även göra helt ny ansökan, dvs ta bort alla sina tidigare alternativ och lägga till alla nya alternativ.
    Efter 16 april kommer det finnas begränsningar i vad man kan och inte kan göra, ex. brukar man inte kunna lägga till nya alternativ; man brukar kunna ta bort sina alternativ och även ändra prioriterings-ordning på sina alternativ, som man lagt till inom ansökningsperioden. Därför är det fördelaktigt att lägga in många alternativ nu, t o m 16 april.
    Givetvis ska man inte lägga till de alternativ som man vet att man absolut inte vill ha! :)
    Men om du Kanske kan tänka dig läsa en viss utbildning, lägg till även den. Det är max 20 alternativ som man brukar kunna lägga in på antagning.se och du förlorar inget på att utnyttja den möjligheten till max, dvs lägga in max antal alternativ.
    Vänligen

    ANNA

    P.S: till de utbildningar där det är få sökande (eller om utbildningar fick möjlighet att utöka antal studieplatser) - kan möjlighet finnas att göra en "sen ansökan", efter ansökningsperiodens slut, men det är ett undantag och man ska inte räkna med att just "din utbildning" kommer ge den möjligheten - kika gärna på antagning.se/sv/Hur-du-anmaler-dig-och-haller-koll/Anmal-dig-sa-har/Sent-ute?