Hej Leif,
    det är Olika sista dagar - beroende på var i landet man söker till gymnasiet. I Stockholm är det idag, den 15 maj som är sista dag i omvalsperioden. I andra delar av Sverige så kanske är det redan stängd /möjlighet fanns att göra omval t.ex till 3 eller till 9 maj/ - och i vissa andra delar av Sverige, ex. i Västra Götaland blir det även efter 15 maj möjligt att fortfarandet göra omval eller nyval till gymnasiet.
    Info om de olika antagningskanslierna som tar hand om gymnasieval finns på http://antagningskanslier.se och på den sidan finns även uppgifter om datum: bl a när sista dag i Omvals-/Nyvalsperioden är i just den "aktuella delen" av Sverige.