solman

    Hej jag har läst vård omsorg programmet och fick gymnasieexamen men jag tänkte söka sjuksköterskeprogrammet vårterminen men engelska 6 fick f men jag har sökt Komvux att läsa engelska 6. Kursstart 28 oktober till 1 december. Min fråga är kommer jag hinna att ladda upp mitt betyg till antagning.se eftersom sista komplettering dag är 2 december!

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej, du har rätt: sista kompletteringsdag är 2dec, vilket framgår av info på https://antagning.se/sv/Hur-du-anmaler-dig-och-haller-koll/Viktiga-datum/

    Prata med komvux: fråga om du kan få betyget lite tidigare; det blir annars tajt med tiden och du riskerar inte hinna komplettera i tid.

    • :

      okej men när det är sista dagen att ladda upp betyget till antagning.se

    • Julia : Det är 2 dec 2019, om man söker till högskola/universitet till vårterminen 2020.