Ano
    Jag lämnade in en lapp för gymansie omval. Som man senast kunde lämna in 13 sep. När ska jag få reda på resultat?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Ano, det är en fråga som du måste ställa till just ditt gymnasieantagningskansli. Det är olika rutiner hos de olika gymnasieantagningskanslierna, och det finns många Olika gymnasieantagningskanslier. vilket du tillhör beror på var i Sverige du bor och söker till gymnasiet.
    Info och kontaktuppgifter till alla de olika gymnasieantagningskanslierna finns på http://antagningskanslier.se.

    Exempelvis om man söker till gymnasiet i Malmö - är det gymnasieantagningen-malmö >> som man ska fråga ang. de olika datum som gäller för gymnasieval. På skanegy.se/information/omval-och-sent-val står det tyvärr inte ngt. om datum för svar på sen ansökan. Du måste alltså ställa frågan till personal på gymnasieantagningskansliet.