Camilla

    Min son har kommit in på Himmelstalundsgymnasiet till hösten, men han har inte fått något besked om elevhem. Han bor i Västerviks kommun och ska bo i Norrköping när han ska plugga. När och hur kommer han få veta om han får ett boende i ett elevhem?

    • SYV-besökare : https://hagagymnasiet.norrkoping.se/elevstod/elevboende.html finns det bl.a tel.nr till Hanna N., fritidssamordnare på Hagas elevboende i Norrköping. enligt vad jag vet, så kommer Hanna den 17 juli 2019 gå in och jobba från kl.10 till 14 (just den dagen) - trots att hon har semester då; detta för att kunna svara på frågor och stämma av inför hösten. Tel.nr finns på länken (ovan). Lycka till!
    • Jelena :

      antagningssekreterare i Västervik är på semester och återkommer 5 augusti. Hon är, kanske, den som bäst kan svara på dina frågor. Antagningssekreterarens kontaktuppgifter är: Charlotte D.F. 0490-254275 [email protected]

    • Julia : har det löst sig med frågan om boende? Om inte - så är den ansvarige för Hagaelevhem på semester nu, men kommer tillbaka från 29/7 kl 9.00 telefonnr. 0730201175 - eller maila [email protected]

    3 Svar

    Daniel SYV

    Hej Camilla,
    har ni frågat på skolan om boende? Jag tror att din fråga gäller den här skolan - Gymnasieguiden.se/gymnasium/himmelstalunds-utbildningscentrum - på länken som jag skickar finns det kontaktuppgifter till skolan.
    Du/ni kan t.ex kontakta Anette Larsson tel 011-289561, 0725-147574 [email protected]

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Camilla,

    nu är det juli och semester-tider på många ställen... Vi på Fråga SYV kan tyvärr inte svara om din son får plats på elevboende; vi kan inte heller svara när ni får svar på den frågan eller från vem. det är en fråga som löses "lokalt" - från fall till fall.

    Tips! läs noga info på skolans egen hemsida - om det står ngt. om vem som är Boendekoordinator t.ex och om hur man kontaktar honom/henne i så fall.
    Det är inte heller fel att tänka på "andra lösningar" ("egna lösningar") - se om det finns någon möjlighet att hitta "inackordering" hos bekanta eller inom familjen.

    Fler tips!
    läs gärna info på norrkoping.se/elevstod/elevboende och där finns det info om kontaktpersoner, det är de som rimligtvis borde kunna ge svar på frågan om när eller vem som ger svar om boende-frågan.

    Du kan också kontakta

    Barn- och utbildningsnämnden och barn- och utbildningskontoret i Västervik (om eleven är folkbokförd i den kommunen

    [email protected]