Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Ahmed!

    Det är upp till rektor att bestämma när kurserna läses. Din skola kanske bestämde att fyisk 1a och kemi 1 läses under åk2, vilket kan kanske bero på att behörig lärare saknas - eller av någon annan omståndighet.

    Fråga din kIassIärare/mentor, SYV eller rektor på din skola.

    Det är inte strikt reglerat vilka kurser som ska läsas under vilka år på gymnaiset. Under 3 år bör ni läsa alla de obligatoriska kurser och för övrigt läsa kurser som ger möjlighet att uppnå kräven för gymnasieexamen. Mer i detalj är det inte reglerat och det är därför upp till din skola att bestämma det.

    Vänligen

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare