Hiba

    Hej! Jag undrar bara när kommer ansökan förröntgensjuksköterskeprogrammet i lund att öppnas så att man kan söka in för att har sökt mkt efter det men hittar inget finns bara om senare ansöka, vill börja redan efter sommaren 2020 men vill bara veta när kan man söka för vet ej om senare ansöka är samma sak om man ska söka till de wller ska man vänta tills en ny ansöka öppnas nästa år?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Hiba,
    Röntgensjuksköterskeprogrammet är en akademisk, alltså högskoleutbildning och då är ansökningssida - www.antagning.se
    Och på Antagning.se/sv/Hur-du-anmaler-dig-och-haller-koll/Viktiga-datum ser man datumen för ansökningsperioder, sista kompletteringsdag mm. för de kommande terminerna.

    Alltså Ansökan till höstterminen 2020 öppnar den 16 mars 2020 och sista dag att göra ansökan blir 15 april 2020.
    Utbildningens egen hemsida är lu.se/lubas/i-uoh-lu-VGRSS och där finns även kontaktuppgifter till studievägledare för det programmet, epost: [email protected] .