Jo, det går bra att söka till höstterminen 2018 med resultatet av högskoleprovet från våren 2018. Ansökan till högskoleprogram och kurser med start HT2018 måste man göra under Ansökn.perioden 15 mars - 16 april; Komplettera med betyg kan man sedan t o m 21 juni 2018.
    Resultat av högskoleprovet borde komma till Antagning.se automatiskt; dock är det bra att kontrollera på "mina sidor" på Antagning.se - på din inloggning, alltså, att resultat från högskoleprovet kom in. Resultat från högskoleprovet brukar vara klar långt innan sista kompletteringsdag.

    • : Okej va bra. Undrar en till sak. Hur liten/stor är chansen att man kommer in med BII? Funderar på att även försöka höja några betyg för att få högre antagningspoäng men vet inte om det är bättre eller sämre då man hamnar i den andra urvalsgrupen?
    • Anna : Att du hamnar i BII urvalsgruppen ökar dina chanser att komma in; därför att du försvinner ju inte från BI-gruppen; du prövas då både i BI och i BII - och får med det ännu en extrachans att komma in.