Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Johan,
    Slutbetyg från Grundskolan brukar man få under första veckan i juni och då "sätts" betygen i slutet av maj, men vi känner inte till att det skulle finnas ngt. gemensamt datum för att sätta betyg i olika ämnen eller ngt. datum som skulle vara gemensam för olika skolor i hela Sverige.
    Det är inte omöjligt att alla grundskolor i samma kommun skulle t.ex komma överens för att sätta betyg till ett visst datum, men det är i så fall lokala bestämmelser som inte gäller för hela Sverige.
    Mitt råd är att du frågar på din skola när betygen sätts. Det är mycket möjligt att det är olika datum för olika ämnen ...

    Vänliga hälsningar

    Julia syv