Seergi
    Hej, jag kollade upp och jag vill veta om det är rätt det här :

    Nätverkstekniker > El och Energiprogrammet > inriktning Dator och kommunikationsteknik > programfördjupning i ljudproduktionsteknik > högskola > Högskoleingenjörsprogrammet i nätverksteknik.

    Och efter högskolan kan jag då börja jobba ?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Ja, det är en möjlig väg till att få jobb som nätverkstekniker. Det är en bra grundplan, som du nämner i din fråga.

    Tänk dock på att

    1. Det finns inte i Sverige någon jobbgaranti tyvärr...

    2. IT- branschen är under en snabb förändring och det är därför extremt svårt att planera på några års sikt.

    • : så om det finns ingen jobbgaranti varför finns det även utbildningen i Sverige ?
    • : om jag för exempel vill blir utbildad nätverkstekniker men inte hittar jobb som det, vad kan jag då jobba inom för exempel `?
    • Mikael : Du kan se ett antal exempel på https://www.framtid.se/yrke/gymnasiekompetensyrken
    • : Kys.... om du läser upp jag säger att efter gymnasium kommer jag att gå på Högskoleingenjörsprogrammet i nätverksteknik. så varför visar du mig om gymnasium nu......
    Läs alla kommentarer