Mimmi
    Jag har letat runt jätte länge nu, är det verkligen ingen som erbjuder prövning under Juli månad? Jag behöver höja ett x antal betyg och det känns så dumt att slösa en hel månad på att sitta vänta för prövningstillfälle.
    • Anna : Vi fick en bra kommentar/Tips från Brendan - se https://www.fragasyv.se/fragor/proevning-under-sommaren-1 /kommentar till frågan med tips om att det i Lund verkar finnas möjlighet att anmäla sig till och med 31 maj och göra prövning v.26, det är sista veckan i Juni; och sedan återupptar de prövningar v.34 - strax efter mitten på augusti). Det är i så fall en fantastisk möjlighet - då prövningar annars ej erbjuds under sommaren, är vår erfarenhet.
    • : Väldigt tacksam för denna information! Ska anmäla mig på en gång! Tack så mycket :)
    • Mikael : Hoppas de inte kräver att man är folkbokförd i Lund, bara... det är oklart, om man måste vara det eller inte.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Mimmi,
    jag tror inte att någon erbjuder prövningar i juli, därför att de flesta lärare har semester då. Min erfarenhet är att under juni-juli-augusti erbjuds det inga prövningar (möjligtvis mot slutet på augusti, men ofta från mitten på september i stället).
    Hälsningar
    Mikael syv