Danne
    Hej. Jag är 4e plats på reserv på KTH i Haninge ( högskoleingenjör - datorteknik). Finns det någon statistik tillgänglig för hur det ser ut för reserver som blir antagna efter uppropet?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Danne!

    Jag är inte helt säker på vilken statistik du efterfrågar: vill du veta "sannolikhet" att komma in som reserv nr.4? Eller vill du veta om reserver, som kom in sent (hoppade in i pågående studier) klarar studierna lika bra som de studerande som påbörjade läsa från "dag ett"?

    Hälsningar

    ANNA

    • : Hej! Jag vill gärna ha reda på statistiken för sannolikheten. Mvh
    • Julia : Det är slumpen som avgör. Det kan vara så att ingen av dem som fick plats tackar Nej eller hoppar av i början... eller så kan det vara 10 stycken som tackar nej imorgon. Det är ingen som vet. Du kan bara hoppas och hålla tummarna! Hur det var förr, hjälper inte i detta fallet. Det kan bli mycket annorlunda i år. tyvärr finns det inte så mycket mer att göra än att hoppas och hålla tummarna. Men du kan kontakta Antagning.se som kanske kan plocka fram statistiken på det du vill veta - från föregående antagningsomgångar.
    • : Tackar!