Daniel
    Som sagt, teknik med it (webbutveckling, programmering, sånt) och undrar vad man kan göra som gymnasiearbete. Bygger gärna någon slags sida, men man måste ju ha ett bakomliggande syfte/en forskningsfråga att utgå från, och jag är inte helt säker på vad jag skall göra.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Daniel,

    undersök möjlighet att samverka med något företag, dvs att du gör ett riktigt, men inte alltför stort, konkret projekt där du löser ett problem eller bidrar till att lösa ett problem (så lägger normalt en skola inom Teknikcollege upp gymnasiearbeten).
    Vad Gymnasiearbete kan handla om i så fall? Du som läser på Teknikprogrammet kan GA göra gymnasiearbete som handlar om att optimera mindre produktionsflöden, Cad-rita/konstruera eller göra en hemsida för något företag eller organisation - på "riktigt" alltså! så att man ser resultat som någon kan ha nytta av!

    Vad säger din handledare för gymnasiearbete? Har hen några förslag?

    Hälsningar

    Mikael SYV