Elev

    Hej! Jag har läst på internet och det står att även fast rektorn har gett en möjlighet att gå om i gymnasiet, så behöver man inte fullfölja detta. Att man kan gå upp till nästa årskurs, även om man har flera F. Jag undrar bara om detta stämmer? Jag undrar också, eftersom att jag blivit underkänd i vissa ämnen, om det går att göra prövningar på dessa ämnen i 2’an? Eller hade jag behövt göra prövningarna nu i 1’an?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Vad är ditt mål: att få ut examensbevis eller bara att ha gått på gymnasiet i tre år? Vad är planen att du ska göra efter tre år på gymnasiet?