Iris
    Hej syv!
    Jag vill gå nana på värmdö gymnasium, men vet inte om jag kommer in då man behöver 322,5 poäng. Jag har 310 i merit och jag ska börja nästa termin. Jag kanske kan komma in på Natur samhälle på värmdö gymnasium, då behöver jag 312 i merit. Jag undrar om jag då har möjlighet att få samma behörighet som natur? Kan jag läsa boilogi 2, kemi 2, fysik 2 och matte 4 om jag går på NASA?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    De kurser du nämner är inte obligatoriska på inriktningen Natur och samhälle. Du får önska läsa dem som valbara kurser men det är inte säkert du får. Det går inte garantera på förhand. Skolorna försöker alltid ge elever de kurser som önskas men pga lärarbrist och andra hinder, är det tyvärr inte alltid möjligt.:(

    Studie- och yrkesvägledare