Ellen

    Hej, mitt namn är Ellen Melia och är legitimerad naprapat. Naprapat höskolan är en 4 årig utbildning dock utan högskolepoäng. Jag skulle behöva hjälp och guidning i vilka kurser jag kan söka om jag skulle vilja göra ett utbytesår i Kanada. Helst med anknytning till min utbildning (inom hälsa). Jag har även 30 hp på Stockholms universitet (häslopedagogik och retorik). Vad har jag för möjligheter?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Ellen,

    "utbytesår" eller "utbytestermin" kan man få åka på, om man går på ett högskoleProgram på ett svenskt lärosäte: högskola eller universitet, som har samarbete med universitet utomlands.

    Se även info på studera.nu/studera-utomlands/utbytesprogram/erasmus+

    Om du idag inte läser på ngt. lärosäte (högskola eller universitet) kan du på egen hand söka studier utomlands som "free-mover" (du ordnar allt på egen hand i så fall).
    Info om högre utbildning i Kanada finns bl.a på studera.nu/studera-utomlands/pa-egen-hand/lander-a-o/kanada

    Du känner säkert till Svenska Naprapatförbundet; se info om fortbildning på deras hemsida - naprapater.se/svenska-naprapatfoerbundet/fortbildning och kontakta förbundet, som förhoppningsvis kan ge mer info, som kan ge svar på din fråga.