Anton
    Hej! Jag ska göra en prövning i mattematik och läraren säger att jag ska göra ett gammalt nationellt prov. Hur många delar består nationella i matten då läraren av någon anledning vägrar svara på det.

    Ha en trevlig dag.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Anton!

    Vi på Fråga SYV är Studie- och yrkesvägledare (dvs inte lärare i matematik). Vi vet inte hur många delar nationella prov i matte innehåller. Du skriver inte vilken kurs i matte du ska pröva i. Men även om du skulle skrivit det, kan jag ändå inte svara på det.

    Du skriver att det är "ett gammalt nationellt prov" du ska göra - och vi vet inte från vilket år. Vi vet inte heller om du får hela provet eller bara utvalda delar av provet.

    Som sagt, kan tyvärr inte svara på din fråga.

    Önskar dig lycka till på prövningen och lovar att hålla tummarna hårt för dig!

    ANNA