Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Tuba,

    Våren 2017 kommer ett kursprov som prövar reception, interaktion och produktion i gymnasiekursen Engelska 7. Syftet med provet är att stödja en likvärdig och rättvis bedömning och betygssättning. Varje gymnasieskoIa kommer att ta stäIIning tiII om de använder sig av provet eIIer inte. Om skoIan besIutar att använda sig av provet, bIir det provet obligatoriskt för samtIiga eIever på den skoIan.

    Det är inte heIt färdigt ännu men provet är ihopsatt "i stora drag" och kommer, så vitt vi idag vet, att innehåIIa föIjande deIar:

    Liselotte

    Om just ditt gymnasium kommer att använda sig av provet, vet inte vi här på Fråga SYV. Du kan fråga your "Eng.teacher" eIIer rektor på ditt program, om de redan har bestämt sig att använda sig av provet eIIer inte.

    Hoppas mitt svar bIir tiII hjäIp för dig!

    Liselotte SYV