Mona
    Jag har gått i ekonomi juridik linjen och nu söker jag in till ett Naturbasår. Betyder det då att efter naturbasåret att jag har samma berörigheter som de som gick i natur i gymnasiet eller?. Liksom kan jag bli läkare,psykiatriker osv om jag har gått naturbasår ?.
    • Anonym Kanin :

      Svar: Ja. Det gör dig behörig i princip till alla naturvetenskapliga discipliner på högskolenivå. Var noggran med att det är NATURVETENSKAPLIGT basår eller natur-tekniskt basår och inte bara TEKNISKT basår.

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Mona, precis som Anonym svrar i sin kommentar, är det viktigt att du kommer in på just Naturvetenskapligt (och inte på ett Tekniskt) basår; detta gör att tekniska basår brukar inte inkludera biologi.
    Sedan är det viktigt att också med godkäntresultat genomgå basåret.

    mvh
    L

    Liselotte