Shahed
    jag har inte läst naturkunskap överhuvudtaget, inte 1a1,men jag har läst allt annat du nämnt och har minst B som betyg motsvarar det inte då?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Utan betyg i naturkunskap 1a1 kan du inte få ut examensbevis och blir då inte behörig till högskola, över huvudet taget.

    Se gärna https://www.gymnasieguiden.se/gymnasieprogram/VO/programplan/Programplan_VO.pdf

    betyg i alla kurser som står under Gymnasiegemensamma ämnen är strikt obligatoriska och betyg i dem måste finnas - i annat fall uppfyller man inte kraven för gymnasieexamen och får Studiebevis och det ger inte grundläggande behörighet till högskolestudier - tyvärr. Prata med syv på din skola!