Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej,
    skickar länk till programplanen på NA http://www.gymnasieguiden.se/files/uploads/150122/Programplan_NA.pdf

    I den vänstra spalten längre ner ser du precis vad som skiljer inriktningarna åt.

    Man läser 100 poäng fler på inriktningen "natur" men då väljer man också 100 poäng mindre Programfördjupande kurser. Total summa poäng på NA (precis som på alla andra program) är 2500 poäng.

    Svårast anses Naturvetenskap-inriktning vara pga: man har flera obligatoriska kurser och väljer mindre, då kan man inte anpassa till sina egna intressen och välja kurser som man har lättare för.

    Hälsningar
    Mikael SYV