Ellen
    Hej! Jag började ta upp min badminton igen nu efter några år och ska börja på gymnasiet nu till hösten (HT2017). Den skola som är på mitt andrahandsval är teknik och erbjuder NIU badminton, men då så tänkte jag inte på att jag kanske skulle velat gå med badmintonen. Nu har valen redan blivit satta igen och nu undrar jag då om det är försent att ansöka in till NIU? Sista anmälan var ju februari men jag vill bara fråga ifall att.
    Mvh

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej, Ellen,

    jag tror tyvärr att det blir mycket svårt... men du kan chansa och fråga på din Specialidrottsförbund; du kan också fråga på ditt antagningskansli >> och din syv på din grundskola. Enligt vad vi vet, så är det färdigt sedan länge vilka elever ska få gå NIU-utbildningar. Så, som regel, kan man inte söka så sent... men kanske kan ngt. Undantag göras? Vilket vi kan i så fall hoppas på. Chansen är inte stor att undantag kan göras, men om du inte frågar får du inga svar!

    Fråga på de ställen som jag tipsar dig om (se ovan) och vi håller tummarna!

    Vänliga hälsningar

    L. :)

    Liselotte