Hej Julia; nya yrkeshögskoleutbildningar brukar beviljas mot slutet av januari varje år. Fast det kan också bli förseningar och för ett par år sedan, minns jag, blev datumet 8 februari. Sedan kan varje yrkesutbildningsanordnare också ha visst "spelutrymme" i att både avstå från att starta utbildning (även om de fick ett positivt svar från MYH, myndigheten för yrkeshögskola) eller att starta utbildning t.ex en månad senare... men om det blir för få sökande, så kommer inte utbildning starta i så fall.
    Så - finns det ett antal osäkerhetsfaktorer...
    Men kika gärna på www.yhguiden.se i börjar och i mitten på februari 2019 - så förhoppningsvis hittar du "din" yrkeshögskoleutbildning. Vi håller tummarna!
    Vänligen
    ANNA