Andreas
    Hej! Jag har jobbat som obehörig lärare på en grundskola i ett år. Har bestämt mig för att vidareutbilda mig men undrar om jag kan gå lärarprogrammet under en kortare tid p.g.a min erfarenhet?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Prata med rektor på din skola, fråga om du kan komma in i ngt projekt som lärarlyftet.. Det kan finnas lokala projekt ... Och kontakta studievägledare på den Lärarhögskolan där du vill läsa: de kanske också har några tips eller någon lokal variant eller kan anpassa utb för dig, snabba på -på ngt sätt.