Hej David,
    det är inte omöjligt - i alla fall teoretiskt sett... beror lite grand på om alla de kurser som du vill göra prövningar i finns att göra prövningar i, så att säga... jag ser att du är 31 år, om det nu stämmer och i så fall har du troligtvis ett SLUTBETYG med "gamla kurser i". Det är tyvärr inte alla "gamla" kurser som har motsvarande kurser. Finns det inte någon motsvarande kurs - kan man i så fall inte höja betyg i den kursen. På så sätt - så måste man först veta hur många av dina kurser som man, teoretiskt sett, kan höja betygen i. Är det många kurser som har motsvarande kurser, som du har i ditt Slutbetyg - är det i så fall inte omöjligt.

    Men det är många ggr mer givande att satsa på högskoleprovet; det är också billigare och ofta även går snabbare... Att anmäla sig till högskoleprovet kostar mindre än att göra en prövning /450 kr respektive 500 kr/. Genom att "offra" en dag - från hösten 2018, en söndag... och 450 kr - kan man "vinna" en plats på sin drömutbildning.

    Jag vill inte avråda dig från att göra prövningar. Jag vill bara uppmuntra dig att satsa på högskoleprovet. Du kan både göra prövningar och träna på att uppnå högre resultat på högskoleprovet - samtidigt; det ena utesluter inte det andra.

    Och som direkt svar på din fråga - ja, jag har hört om elever som höjde sitt meritvärde mycket genom prövningar. Dock var det för 2-3 år sedan, då det var lättare att anmäla sig till prövningar... nu för tiden är det stor lärarbrist och blir allt svårare att hitta var man kan göra prövningar.

    Hoppas mitt svar blir till hjälp!

    Bästa hälsningar och lycka till!

    ANNA