Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Armin,

    den fördelen, förutom djupare Kunskaper, så klart !!! :), som du syftar på heter Meritpoäng och max meritp. inom mod.språk för du för godkända betyg i mod.språk 3 och 4 (med undantaget av att i fall du t.ex vill på högskola läsa till lärare i Spanska elller en annan utb., där Spanska 3 skulle krävas för särskild behörighet, i så fall får du max i merit inom moderna språk genom kurserna mod.språk 4 och 5). I alla de flesta fall får man max i merit genom mod.språk 3 och 4.

    Vilken kurs i spanska du läser nu kan du fråga din spanskaläraren om.
    Om du på din gymnasieskola kan läsa Spanska 5 - bör du fråga SYV på din skola.
    Mvh
    Milla

    Studie- och yrkesvägledare