N
    Om jag börjar i samma gymnasium som någon annan i min klass (åk 9) ska gå i fast med en annan linje, kommer det betyda att vi kommer se varandra ofta då? Under lunchtid t.ex. eller raster? Eller vissa lektioner?
    T.ex. Om jag väljer samhällsvetenskap och någon annan i klassen väljer naturvetenskap och vi går i samma gymnasium.. hur går det till? Och kan det hända att vi har klasser tillsammans?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej N,
    på mindre gymnasieskolor kan elever från olika program läsa vissa kurser tillsammans.
    På större gymnasieskolor brukar man ha flera klasser inom samma program och då läser eleverna oftast Inte ihop med elever på andra program.

    Om lunchraster ska ligga på samma tider eller på olika - för elever på samma skola men på olika program, går inte att på förhand veta; det beror på hur schemat kommer att se ut; kan vara så att vissa dagar har ni lunch-rast samtidigt och andra dagar  - på olika tider.

    Hälsningar

    ANNA