Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Caroline,
    det är Läraren som sätter betyg. eleven kan få samma betyg på kursen som på NP, nationella provet (detta för att NP äger rum mot slutet av kursen och omfattar hela kursens innehåll); får man F på NP, betyder det att man tyvärr ej har godkända kunskaper. Dock kan det hända att läraren ändå sätter godkänt betyg på kursen, men det är mindre vanligt.
    Gör ditt bästa på NP och Lycka till!
    För att träna matte och repetera innehåll i matte-kurser, kan vi rekommendera www.matteboken.se
    I vissa städer går det också "mattekonvent" (deltagande är gratis), som hjälper till att förbereda sig inför NP i matte.
    Vänligen
    Julia syv

    Var kan man delta i mattekonvent?
    Exempelvis