Ahmad
    Hej!

    Om man har fått två F i samma kursen inom komvux, Vad skolan ska göra med denna är man kan få att göra ett prov igen.

    hälsning Ahmad

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Ahmad,

    det är Läraren kompetens att sätta betyg.
    Av din fråga framgår inte om du fick F betyg på Delproven; eller om du fick F-betyg på hela kurser och 2 ggr på samma kurs.
    Oavsett vad som hände, så är det en fråga du får ställa till personal på komvux. Därför att det är LÄRARENS KOMPETENS ATT SÄTTA BETYG; och vem som får plats på komvux-kurser bestämmer Komvux. I sin antagnings-bedömning utgår komvux från Flera olika principer som ibland "krockar" med varandra, t.ex är det "kortutbildade", å ena sidan, som ska prioriteras men, å andra sidan, måste man ha FÖRUTSÄTTNINGAR ATT KLARA AV KURSEN och en kortutbildad person har ibland inte förutsättningar att klara kursen...
    Prata med in lärare, med SYV på komvux och om du inte får hjälp eller svar på dina frågor - även med Rektor på komvux.

    Vänliga hälsningar / Lycka till!

    L.

    Liselotte