Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Jelena!
    Med examen från en yrkeshögskoleutbildning som heter "koordinator inom besöksnäringen" kan man exempelvis arbeta med projektledning, turism- & affärsutveckling, eventproduktion och/eller marknadskommunikation.

    Utbildningen är indelad i kurser utifrån yrkesområden inom besöksnäringen, detta för att skapa en helhetsbild för det aktuella kunskapsområdet. Utbildningen ger kunskaper inom bland annat turism, ekonomi och marknadsföring, vilket ger en bred kunskapsbas. Vidare fokuserar utbildningen på mer specifika kunskapsområden som besöksnäring, projektledning, försäljning, affärsutveckling & ledarskap.

    Detta i kombination med LIA***-perioderna ger den studerande en helhetssyn, praktisk erfarenhet samt även ett brett nätverk.

    Under utbildningens sista tiden brukar en individuell fördjupning ges, som kommer att ge dig en spetskompetens för arbete i branschen.

    Under utbildningen fokuseras det även en hel del på de så kallade "mjuka värden" som service och attityd/inställning.  ***LiA = Lärande i Arbete (en sort "praktik" som ingår i många yrkeshögskoleutbildningar).
    Vänligen
    Julia SYV