Viktoria
    Hej!

    Jag har på egen hand pluggat och har kunskaper för fysik 1 och 2. Jag har läst att jag inte behöver tenta av båda kurserna utan bara tvåan för att komma in på civ. ingenjörsutbildningen. Men om jag skulle ångra mig och bara vill söka en kurs som kräver fysik 1, räcker det då att jag bara tentade av fysik 2?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Viktoria,

    ja, det räcker. Eftersom fysik 2 är en "högre" kurs, som bygger helt på kunskaper i en "lägre" kurs i fysik, så kommer du att anses som behörig till de utbildningar som kräver Fysik 1a, som är en "lägre" kurs.

    vänligen

    Julia SYV