sara
    Hej! min fråga är om CSN kan accpetera alla utbildningar på universitet utomlands?

    t.ex om ett uniiersitet är privat och kanske inte finns i lista... hur vet jag om det är godkänt eller inte och om det finns studieplan ,, kan CSN acceptera och ge mig bidrag, lån och merkostnadslån för avgiftsundervisning ?

    Jag vill höra på någon som känner till vad som gäller i min situation, vad CSN brukar besluta.

    Jag ansöker om att läsa på THE OPEN UNIVERSITY OF SWITZERLAND.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Sara!

    Det är CSN som bestlutar om du får Studiemedel för Studier utomlands.

    här>> får du snabblänk till den plats på CSN´s hemsida som handlar om studier utomlands. Det är CSN´s beslut som gäller. Om din universitet inte finns i listan på godkända utbildningar, kontakta CSN och fråga om de kan bevilja Undantag.

    Önskar dig Lycka till! HÅller tummarna för dig!

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare
    • : min utblidning är på distans så värför CSN accpetrerar inte även om är inte finns i list??
    • Milla : Det kan vi tyvärr inte svara på. :( Vi på fråga SYV kan inte bestämma över vad CSN gör. De håller sig till reglerna, hoppas jag. Vill du kIaga, kan vi hjälpa dig få fram vart du kan skicka dina klagomål.