Daniel SYV

    Hej Maja,
    det borde gå att göra omval flera gånger under val- och omvalsperioder. Det är de alternativen som ligger i gymnasieantagningens admin-systen när de stänger sista dagen i Omvalsperioden, som verkligen Gäller.
    Hälsningar
    D:

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Maja,
    gymnasieantag.kanslierna hanterar val- och omval på lite olika sätt; exempelvis kan i vissa län gälla följande:

    Alltså, att eleven inte kan ändra i sin ansökan utan att SYV på elevens skola har "låst upp" ansökan för eleven.
    I GR, Göteborgsregionen, kan endast SYV-ar under Omval göra ändringar, inte eleverna själva.
    Antagningskanslierna kan också införa "lokala regler" att t.ex en ändring under Omval kan göras.. men det  ändå ändra flera ggr, tycker man, om man ber snällt och förklarar varfö måste göra en ändring.
    Det finns inte många centrala/generella regler om hur många ggr eleverna får ändra sina gymnasieval; det bestäms, alltså, på lokal nivå och du får bäst info på just din Sida för gymnasieval och av SYV på din grundskola.
    Hälsningar
    Mikael