natalie

    Hej! Jag sökte först in till ett gymnasium som jag nu ångrar helt och har tagit bort. Men nu är mitt 1handsval ett gymnasium som är lite populärare. Jag undrar eftersom jag inte sökte skolan på preliminära ansökan har jag mindre chans att komma in? Tack

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Natalie,
    det spelar ingen roll vad du sökte innan till för gymnasieskola. Det är den ansökan som ligger hos gymnasieantagningen sista dag i Omvalsperioden som gäller.
    Det är helt lugnt. Du har inte mindre chans att komma in!

    vänligen
    ANNA