Disa
    Hej!

    Jag har gått på omvårdnadsprogrammet och läste efter studenten in kurser på Komvux för att komplettera min undersköterskeutbildning. Nu har jag även studerat ett år på folkhögskola och fått betygen som jag har skickat in till antagning.se och undrar om jag även ska skicka in mina betyg från Komvux? Det är tex kurser som geriatrik, vård och omsorgsarbete och hemsjukvård. Är det "lika bra" att skicka in allt jag har eller är det onödigt?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Disa,

    skicka allt till Antagning.se.

    Detta pga de "tilllägsbetygen" du har räknas in endast om det blir till fördel för dig. Om det skulle bli till nackdel eller om det inte gör någon skillnad - kommer Antagning.se att helt bortse från dem, men eftersom det finns en chans att det kan bli till din fördel (t.ex kanske du kan prövas i ännu en urvalsgrupp eller att ditt meritvärde kan räknas om och bli högre - det kommer inte räknas om om det blir lägre pga kompletteringar :). Därför tycker jag absolut att du ska skicka in alla betyg som du har.

    Bästa hälsningar

    ANNA