My
    Hej!
    Jag vill läsa Spanska I till hösten(helfart, 30 hp) och sedan Spanska II till våren. Jag vill även läsa en annan kurs (Psykologi I) på halvfart som sträcker sig över båda terminerna, så att det totalt blir 45hp /termin.
    Nu till min fråga, det finns två kurser till hösten på distans i Spanska I och en i psykologi.
    Hur borde jag tänka när det gäller att anmäla mig på antagning.se?
    Jag sätter givetvis den spanska kurs som jag är mest intresserad av som nummer 1, men borde jag sätta psykologikursen som nr 2? Eller borde jag sätta den andra spanska kursen som nr 2 för att ha större chans att komma in på någon av dom, och psykologi som nr 3?
    För om jag har förstått det rätt så kan jag bara bli antagen till max 45hp/termin,
    så om jag sätter Spanska som både nr 1 och 2, blir antagna till båda, så kommer jag inte att komma in på psykologikursen?
    Hur borde jag tänka när jag ska prioritera mina val? Är det bäst att sätta:
    1. Spanska I (högskolan i Dalarna)
    2. Psykologi I
    3. Spanska I (högskolan Kristanstad)
    Eller:
    1. Spanska I (Dalarna)
    2. Spanska I (Kristianstad)
    3. Psykologi I
    ?

    Jag vill helst läsa via högskolan i Dalarna men det viktigaste är ju att jag kommer in på någon av spanska kurserna, men vill inte heller "missa" psykologikursen för att den kommer som nr 3 på antagningslistan?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej My,
    mitt förslag är att du prioriterar enligt ditt förslag - nr.1, dvs så här: