Jelena
    Hej,
    ibland stöter man på nya eller ovanliga yrkestitlar som t.ex E-commerce manager? Vad gör en sådan - vad är arbetsuppgifterna?
    och får vem som helst hitta på nya yrkestitlar?
    Tacksam för svar
    J.

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Jelena!
    info om yrket E-commerce manager finns t.ex på Framtid.se/yrke/e-commerce-manager
    och, för övrigt, finns det info om över 2.ooo yrken på www.framtid.se - så kika gärna på den sajten!

    ang. "namn på yrken"
    De flesta yrken är icke-reglerade (alltså finns inga regler kring dem, utan endast "tradition"... "som det brukar heta" eller "hos oss kallar vi det så här...").
    Det är endast de Skyddade yrkestitlar som ej får "missbrukas".