a.
    Hejsan!
    Jag ska söka till universitet och på antagning.se har jag lagt till alla val jag önskar först och främst d.v.s alla utbildningar jag är intresserad av att gå men sedan har jag för säkerhetsskull lagt till TVÅ VALBARA kurser jag hittat intressanta men jag undrar hur lägger jag på antagning.se de två kurserna till? på samma plats!?

    Jag hoppas du förstår min fråga? d.v.s jag är intresserad av två valbara kurser som jag vill läsa samma termin ifall jag inte kommer in på min första handsval andra handsval tredjehandsval o.s.v ,och problemet är att jag inte lyckas sätta dessa två kurser,utan lyckas endast sätta en kurs i taget och under varandra i valen,vill inte ha de under varandra? För tänk ifall jag kommer in på den ena och inte den andra?De båda är bra....

    Anledningen till att jag vill ha just de två kurserna är för att jag tror att det kommer att gå att läsa de på en termin för att de kanske börjar på olika tider d.v.s den ena kursen kanske börjar en viss tid och den andra en viss tid.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej A, du kan höra med Antagning.se direkt, för det är deras sida och de som bestämmer hur sidan funkar, men det som de har sagt till oss är följande:
    Antagning.se kan ta in upp till 45 högskolepoäng på samma termin, det motsvarar 150 procent av studietakt, exempelvis kan man komma in på tre olika kurser samtidigt, om varje av de 3 kurser går på halvfart, dvs på 50 procent; sammanlagt blir det 150 procent.

    På samma sätt kan man komma in på sitt första alternativ, som t.ex är en heltidsutbildning... som går på 100%, dvs på heltid och samtidigt på sitt femte eller tionde alternativ, som är en utbildning som går på halvtid.

    Eller så kan man bli antagen till sex stycken små kurser under samma termin, om varje av de 6 kurser går på 25% av studietakt; det blir sammanlagt 150% av studietakt.
    Det är så Antagning.se förklarade för oss.
    Du kan försöka läsa info på www.antagning.se eller kontakta antagning.se - det går ex. ringa dem - de svarar i telefon på vardagar kl.9 till16 och tel.nr är 0771-550720.

    Bästa hälsningar och lycka till!

    ANNA