Hej Ronja,
    om du menar "universitet i Sverige" - då kan du kika på www.studera.nu som är gemensam sida för svenska högskolor och universitet.
    Se exempel på utbildningar: mah.se/sv/Program/TGITA och su.se/sok-kurser-och-program/sitek
    Om du är 16 år då kommer du inte söka till högskoleutbildning till höstterminen 2020;
    om du t.ex kommer söka till HT 2022, då kommer utbildningsutbud på högskolenivå att fastställs till mitten på mars 2022; och de sökbara högskoleutbilndingar bör kunna hittas på www.antagning.se (anmälningsperiod till svenska högskoleutbildningar med start på hösten brukar vara från mitten på mars till mitten på april).

    Du kan givetvis hitta de utbildningar som är pågående nu men de kanske inte längre erbjuds när det blir dags för dig att söka. Utbildningsutbud förändras.
    Förutom högskola, finns andra skolformer i Sverige - t.ex Yrkeshögskola: www.yhguiden.se