Hej Simon!
    Så roligt att du vill bli lärare!

    Det här är den aktuella utbildningens hemsida http://www.lu.se/lubas/i-uoh-lu-LA%C4GY-INSV/80715 och som jag kan se, så har de antagning på höstterminen - till ämneslärarprogrammet, alltså.
    Du kan med fördel kontakta Studievägledare på den utbildningen och fråga om det finns planer att börja ta in på våren också.

    Ett annat förslag
    är att om du vill börja läsa på våren,
    kan du läsa fristående kurser i svenska - och samla högskolepoäng
    och sedan läsa KPU, kompletterande pedagogisk utbildning
    när du har "samlat på dig" tillräckligt antal högskolepoäng i dina undervisningsämnen.

    Det ser ut som att det är på Campus Helsingborg som man läser,
    trots att själva utbildningen tillhör Lunds Universitet.

    Jag råder dig kontakta Jenny Björklund Hansson
    Studievägledare med kommunikatörsuppgifter
    Institutionen för utbildningsvetenskap

    E-post
    [email protected]

    Telefon 042–35 65 39

    Lycka till med din studieplanering!
    ANNA