Jan
    Hej, jag känner att jag har mer eller mindre total panik inför gymnasieval, var och vad jag vill läsa? Jag vet inte! Vad kan jag göra för att välja rätt? Hjälp !!!

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej jan!

    mitt råd är att du gör några saker:

    - test på http://www.gymnasieguiden.se/testet

    - se på www.framtid.se om du hittar några yrken som du vill ha i framtiden

    - gå på flera öppna hus och besök även gymnasiemässan och om du kan, flera mässor

    - boka sedan Prova- på dagar på två eller tre gymnasieskolor /minst/.

    Och när du har gjort allt detta får du gärna återkomma till oss, och vi gör ditt bästa för att hjälpa dig göra ett välunderbyggt val!

    bästa hälsningar

    milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare