Klaus
    Hej

    Om man läser några betyg på komvux inför studiebevis och har läst 2400 poäng men 100 poäng av dessa är F (sociologi), alltså man har godkänt i 2300 poäng - vilket betyder att man får examen...

    Men jag undrar detta: jag läser 400 poäng på komvux och blir klar i maj. 100 av dessa poäng kommer jag nog få F... då undrar jag: om jag söker efteråt till universitet/högskola...kommer jag nekas CSN på universitetsnivå pga. att jag har F i en gymnasiekurs?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Klaus,
    din fråga måste du ställa till CSN. det är de som fattar beslut om studiemedel.
    Jag tror inte 100 poäng F på komvux kan ligga till grund för att ej få ett positivt beslut om studiemedel på högskolenivå, men vad jag tror spelar tyvärr ingen roll, utan du måste få svar från CSN.
    Gör ditt bästa. Försök undvika få F-betyg, om du kan. Men om du inte kan, då kan du inte. gör man sitt bästa då kan man inte göra mer.
    Om du får Nej från CSN, då är det oftast inte "för all framtid" utan fram tills du uppnår ett visst antal godkända poäng.
    Jag hoppas det löser sig på ett bra sätt med dina studier och med studieekonomin! Lycka till!

    Julia syv