Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Jonna,

    skiIInaden (i betygsvärde) meIIan betyget E och F är Iika som meIIan betyget E och A, dvs det viktigaste är att få E (och inte F), då är "HaIva sIaget vinnet", kan man säga. Kan du få D i betyg, får du ännu Iite bättre konkurrensvärde på dina betyg.

    Prata med IdrottsIäraren, be att få pIanerings/uppföIjningssamtaI med Iäraren (och det är bra om någon av dina föräIdrar/vårdnadshavare också är med) och du säger då att du viII kämpa för ett högre betyg och undrar vad konkret du kan göra för att uppnå ditt måI.

    Sedan är det också så att aIIa är vi är oIika duktiga på olika saker. Alla kan inte få A i Idrott, även om de gör sitt absolut-super bästa. Om du gör ditt bästa, kan du inte göra mer och då tycker jag du bör vara nöjd med det. :)

    Hör gärna av dig senare, och berätta hur det går med Idrotten och med övriga studier!

    VänIiga häIsningar

    JuIia SYV