Karl
    Hej jag har nyligen tagit studentetn från ekonomiprogrammet. Men för att förbereda mig inför vidarestudier på högskola nästa år skulle jag vilja läsa C-matte. ´Det jag dock undrar är om betygen jag får om jag löser C-matten kommer påverka mitt slutbetyg eller göra mig obehörig för en specifik kvotgrupp. Jag är nämnligen väldigt nöjd med mina betyg jag gick ut från gymnasiet med och vill inte riskera att sänka mitt snitt om jag inte lyckas lika bra med C-matten. Jag vill nämnligen endast läsa c-matte för att bli duktigare på matte helt enkelt.
    Med vänliga hälsningar
    /Karl Möller

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Studier efter gymnasiet kan inte "förstöra" de betyg du fick på gymnasiet . Betyg man får efter gymnasiet räknas in endast om de är nödvändiga ( krävs för behörighet ) eller om de höjer meritvärde .