Eva

    Hej! Jag läser just nu 3 olika kurser (två på distans, en i klassrum) och har då alltså 300%, jag bestämde mig då att sänka två kurser till 50%, vilket blir 150% och undrar om det påverkar mitt csn, måste jag då gör en nya ansökan eller hur ska jag tillväga? Räknas 150% fortfarande som heltidsstudier? Tack i förhand!

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Heltid är 100 procent av studietakten som är lika med minst 20 gymnasiala poäng per vecka eller 1,5 högskolepoäng eller 5 yrkeshögskolepoäng. Läser man på mer än heltid, får man ändå studiemedel endast för Heltid, ej mer pengar.

    Studie- och yrkesvägledare